تبلیغات در اینترنتclose
داستانی زیبا از بخشندگی کوروش کبیر!

زمان جاری : دوشنبه 26 آذر 1397 - 12:18 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 2171
نویسنده پیام
admin آفلاین
کاربر عادی

ارسال‌ ها31
عضویت29 /9 /1391
داستانی زیبا از بخشندگی کوروش کبیر!
روزی که کوروش وارد شهر صور شد یکی از برجسته ترین کمانداران سرزمین فینیقیه (که صور از شهرهای آن بود) تصمیم گرفت که کوروش را به قتل برساند. آن مرد به اسم “ارتب” خوانده می شد و برادرش در یکی از جنگ ها به دست سربازان کوروش به قتل رسیده بود. کوروش در آن روز به طور رسمی وارد صور شده بود و پیشاپیش او، به رسم آن زمان ارابه آفتاب را به حرکت در می آوردند و ارابه آفتاب حامل شکل خورشید بود و شانزده اسب سفید رنگ که چهار به چهار به ارابه بسته بودند آن را می کشید و مردم از تماشای زینت اسب ها سیر نمی شدند …هیچ کس سوار ارابه آفتاب نمی شد و حتی خود کوروش هم قدم در ارابه نمی گذاشت و بعد از ارابه آفتاب کوروش سوار بر اسب می آمد. از آنجا که پادشاه ایران ریش بلند داشت و در اعیاد و روزهای مراسم رسمی، موی ریش و سرش را مجعد می کردند و با جواهر می آراستند. کوروش به طوری که افلاطون و هرودوت و گزنفون و دیگران نوشته اند علاقه به تجمل نداشت و در زندگی خصوصی از تجمل پرهیز می کرد، ولی می دانست که در تشریفات رسمی باید تجمل داشته باشد تا اینکه آن دسته از مردم که دارای قوه فهم زیاد نیستند تحت تاثیر تجمل وی قرار بگیرند. در آن روز کوروش، از جواهر می درخشید و اسبش هم روپوش مرصع داشت و به سوی معبد “بعل” خدای بزرگ صور می رفت و رسم کوروش این بود که هر زمان به طور رسمی وارد یکی از شهرهای امپراطوری ایران(که سکنه آن بت پرست بودند) می گردید، اول به معبد خدای بزرگ آن شهر می رفت تا اینکه سکنه محلی بدانند که وی کیش و آیین آنها را محترم می شمارد.در حالی که کوروش سوار بر اسب به سوی معبد می رفت، “ارتب” تیرانداز برجسته فینیقی وسط شاخه های انبوه یک درخت انتظار نزدیک شدن کوروش را می کشید!در صور، مردم می دانستند که تیر ارتب خطا نمی کند و نیروی مچ و بازوی او هنگام کشیدن زه کمان به قدری زیاد است که وقتی تیر رها شد از فاصله نزدیک، تا انتهای پیکان در بدن فرو می رود. در آن روز ارتب یک تیر سه شعبه را که دارای سه پیکان بود بر کمان نهاده انتظار نزدیک شدن موسس سلسله هخامنشی را می کشید و همین که کوروش نزدیک گردید، گلوی او را هدف ساخت و زه کمان را بعد از کشیدن رها کرد. صدای رها شدن زه، به گوش همه رسید و تمام سرها متوجه درختی شد که ارتب روی یکی از شاخه های آن نشسته بود. در همان لحظه که صدای رها شدن تیر در فضا پیچید، اسب کوروش سر سم رفت. اگر اسب در همان لحظه سر سم نمی رفت تیر سه شعبه به گلوی کوروش اصابت می کرد و او را به قتل می رسانید. کوروش بر اثر سر سم رفتن اسب پیاده شد و افراد گارد جاوید که عقب او بودند وی را احاطه کردند و سینه های خویش را سپر نمودند که مبادا تیر دیگر به سویش پرتاب شود، چون بر اثر شنیدن صدای زه و سفیر عبور تیر، فهمیدند که نسبت به کوروش سوءقصد شده است و بعد از این که وی را سالم دیدند خوشوقت گردیدند، زیرا تصور می نمودند که کوروش به علت آنکه تیر خورده به زمین افتاده است.در حالی که عده ای از افراد گارد جاوید کوروش را احاطه کردند، عده ای دیگر از آنها درخت را احاطه کردند و ارتب را از آن فرود آوردند و دست هایش را بستند…کوروش بعد از اینکه از اسم و رسم سوءقصد کننده مطلع گردید گفت که او را نگاه دارند تا اینکه بعد مجازاتش را تعیین نماید و اسب خود را که سبب نجاتش از مرگ شده بود مورد نوازش قرار داد و سوار شد و راه معبد را پبش گرفت و در آن معبد که عمارتی عظیم و دارای هفت طبقه بود مقابل مجسمه بعل به احترام ایستاد. کوروش بعد از مراجعت از معبد، امر کرد که ارتب را نزد او بیاورند و از وی پرسید برای چه به طرف من تیر انداختی و می خواستی مرا به قتل برسانی؟ارتب جواب داد ای پادشاه چون سربازان تو برادر مرا کشتند من می خواستم انتقام خون برادرم را بگیرم و یقین داشتم که تو را خواهم کشت، زیرا تیر من خطا نمی کند و من یک تیر سه شعبه را به سوی تو رها کردم، ولی همین که تیر من از کمان جدا شد، اسب تو به رو درآمد و اینک می دانم که تو مورد حمایت خدای بعل و سایر خدایان هستی و اگر می دانستم تو از طرف بعل و خدایان دیگر مورد حمایت قرار گرفته ای نسبت به تو سوءقصد نمی کردم و به طرف تو تیر پرتاب نمی نمودم!کوروش گفت در قانون نوشته شده که اگر کسی سوءقصد کند و سوءقصد کننده به مقصود نرسد دستی که با آن می خواسته سوءقصد نماید باید مقطوع گردد. اما من فکر می کنم که هنگامی که به طرف من تیر انداختی با هر دو دست مبادرت به سوءقصد کردی و با یک دست کمان را نگاه داشتی و با دست دیگر زه را کشیدی. ارتب گفت همین طور است. کوروش گفت هر دو دست در سوءقصد گناهکار است و من اگر بخواهم تو را مجازات نمایم باید دستور بدهم که دو دستت را قطع نمایند ولی اگر دو دستت قطع شود دیگر نخواهی توانست نان خود را تحصیل نمایی، این است که من از مجازات تو صرفنظر می کنم.ارتب که نمی توانست باور کند پادشاه ایران از مجازاتش گذشته، گفت ای پادشاه آیا مرا به قتل نخواهی رساند؟ کوروش گفت : نه. ارتب گفت ای پادشاه آیا تو دست های مرا نخواهی برید؟ کوروش گفت: نه. ارتب گفت من شنیده بودم که تو هیچ جنایت را بدون مجازات نمی گذاری و اگر یکی از اتباع تو را به قتل برسانند، به طور حتم قاتل را خواهی کشت و اگر او را مجروح نمایند ضارب را به قصاص خواهی رسانید. کوروش گفت همین طور است. ارتب پرسید پس چرا از مجازات من صرفنظر کرده ای در صورتی که من می خواستم خودت را به قتل برسانم؟ پادشاه ایران گفت: برای اینکه من می توانم از حق خود صرفنظر کنم، ولی نمی توانم از حق یکی از اتباع خود صرفنظر نمایم چون در آن صورت مردی ستمگر خواهم شد.ارتب گفت به راستی که بزرگی و پادشاهی به تو برازنده است و من از امروز به بعد آرزویی ندارم جز این که به تو خدمت کنم و بتوانم به وسیله خدمات خود واقعه امروز را جبران نمایم. کوروش گفت من می گویم تو را وارد خدمت کنند.از آن روز به بعد ارتب در سفر و حضر پیوسته با کوروش بود و می خواست که فرصتی به دست آورد و جان خود را در راه کوروش فدا نماید ولی آن را به دست نمی آورد. در آخرین جنگ کوروش که جنگ او با قبایل مسقند بود نیز ارتب حضور داشت و کنار کوروش می جنگید و بعد از آنکه موسس سلسله هخامنشی(کوروش بزرگ) به قتل رسید، ارتب بود که با ابراز شهامت زیاد جسد کوروش را از میدان جنگ بدر برد و اگر دلیری او به کار نمی افتاد شاید جسد موسس سلسله هخامنشی از مسقند خارج نمی شد و آنها نسبت به آن جسد بی احترامی می کردند، ولی ارتب جسد را از میدان جنگ بدر برد و با جنازه کوروش به پاسارگاد رفت و روزی که جسد کوروش در قبرستان گذاشته شد، کنار قبر با کارد از بالای سینه تا زیر شکم خود را شکافت و افتاد و قبل از اینکه جان بسپارد گفت : بعد از کوروش زندگی برای من ارزش ندارد.کوروش بزرگ یا کوروش کبیر(۵۷۶-۵۲۹ پیش از میلاد)، نخستین پادشاه و بنیان‌گذار دودمان هخامنشی است. شاه پارسی پادشاهی انسان دوست بود و از صفات و خدمات او بخشندگی‌، بنیان گذاری حقوق بشر، پایه‌گذاری نخستین امپراتوری چند ملیتی و بزرگ جهان، آزاد کردن برده‌ها و بندیان، احترام به دین‌ها و کیش‌های گوناگون، گسترش تمدن و… شناخته شده‌ است.
پیش از من و تو بسیار، بودند و نقش بستند
دیوارِ زندگی را زینگونه یادگاران
وین نغمه ی محبت بعد از من و تو مانَد
تا در زمانه باقیست آوازِ باد و باران
"محمدرضا شفیعی کدکنی"
پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 02:53
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
ashkan آفلاین
کاربر عادی

ارسال‌ ها8
عضویت23 /11 /1395
پاسخ : 1 RE داستانی زیبا از بخشندگی کوروش کبیر!
مطلب جالبی بود
شنبه 23 بهمن 1395 - 12:52
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
kian2137 آفلاین
کاربر عادی

ارسال‌ ها2
عضویت26 /5 /1395
پاسخ : 2 RE داستانی زیبا از بخشندگی کوروش کبیر!
مطلب زیبایی بود
دوشنبه 04 دی 1396 - 15:24
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
vahiddgn آفلاین
کاربر عادی

ارسال‌ ها10
عضویت14 /5 /1397
پاسخ : 3 RE تایرهای ضدپنچری
یکی از مشکلاتی که رانندگان را دچار چالش می کند، پنچری تایر است. به خصوص خانم ها هنگام تعویض تایر دچار مشکلات زیادی می شوند که باعث می شود از افراد دیگری در این زمینه کمک بگیرند. اما تکنولوژی تایرهای ضد پنچری هر روز در حال توسعه است و به احتمال زیاد به زودی شاهد تایرهایی خواهیم بود که نیازی به تعویض ندارند.
تکنولوژی تایرهای ضدپنچری در حال حاضر به دو دسته کلی تقسیم می شوند:
تایرهایی که در صورت کم شدن باد تایر به صورت خودکار دوباره آن را تنظیم می کنند (Self Inflating)، و دسته دوم تایرهایی است که در مقابل پنچر شدن مقاوم هستند (Run Flat). تایرهای که در مقابل پنچری مقاوم هستند، از ساختاری همانند تایرهای اولیه استفاده می کنند. تایرهای اولیه کاملا توپر بودند و از هوا در ساخت آنها استفاده نمی شد. این امر رانندگی با این تایرها را دشوار می کرد اما در عوض پنچر نمی شد و مقاومت بالایی نیز داشت. امروزه نیز از پوششی مخصوص در ساخت این تایرها استفاده می شود که امکان ادامه مسیر را در صورت پجچری ممکن می کند. البته در حال حاضر حداکثر مسیر قابل طی شدن این تایرها در صورت پنچری 80 کیلومتر است که با توسعه تکنولوژی های جدید تر امید می رود این میزان بیشتر شود.
این تایرها در صورت پنچری فاصله لاستیک و رینگ را حفظ می کنند که این موضوع باعث می شود خودرو در کنترل راننده باقی بماند. تکنولوژی های ساخت این تایرها شامل PAX، Tweel و Twin Tire می شود. هرچند این لاستیک های ضد پنچری تنها شما را تا اولین تعمیرگاه همراهی می کنند.
تایرهایی که به صورت خودکار باد تایر را تنظیم می کنند به صورت پیوسته فشار باد داخل تایر را اندازه گیری می کنند و در صورت کم شدن آن، دوباره باد تایر را تنظیم می کنند. این تایرها در مقابل پنچری های بزرگ کارایی ندارند اما در آسیب ها و پنچری های جزیی فشار باد خودرو را به خوبی تنظیم می کنند تا راننده به سلامت به مقصد برسد. سیستم های مختلفی از این دست وجود دارند که توسط شرکت های تولید کننده خودرو توسعه داده شده اند اما با پیشرفت هایی که در سال های اخیر صورت داده، کارایی آنها بیش از همیشه است. خرید لاستیک ضدپنچری در شرایط فعلی گزینه هوشمندانه ای است.
منبع: دایان تایر
یکشنبه 14 مرداد 1397 - 13:45
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
vahiddgn آفلاین
کاربر عادی

ارسال‌ ها10
عضویت14 /5 /1397
پاسخ : 4 RE تاریخچه شرکت مکسس
مکسس نام تجاری نهمین تولید کننده بزرگ تایر در جهان است. نام اصلی این کمپانی صنایع چینگ شینگ روبر می باشد که اولین بار در سال 1967 در تایوان تاسیس شد. صنایع چنگ شینگ در ابتدا تنها تایر دوچرخه تولید می کرد اما با گسترده شدن دامنه فعالیت های شرکت و افزایش اعتبار آن در سطح جهان، شروع به تولید تایر انواع وسایل نقلیه از جمله خودروهای سواری، خودروهای سنگین و صنعتی، اتوبوس ها، موتور سیکلت و … کرد.
لاستیک مکسس بسیار با کیفیت است. در سال 2015 صنایع چنگ شینگ اعلام کرد درآمدی بالغ بر 3.85 میلیارد دلار دارد. در حال حاضر این شرکت با بیش از 30 هزار کارمند در سراسر جهان، در کشورهای تایوان، چین، تایلند، ویتنام، کانادا، انگلستان، امارت متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، آلمان، هلند، ژاپن، هند، کانادا و عربستان سعودی شعبه دارد و طبق آمار درآمد خالص آن در 10 سال گذشته بیش از چهار برابر شده است. رشد شرکت مکسس به خصوص در بازار آمریکای شمالی باعث شد تا این شرکت اعتباری جهانی پیدا کرده و بر مشتریان آن به طور مداوم افزوده شود.
شرکت مکسس با استفاده از فناوری های روز در ساخت تایر و با بهره گیری از کمک متخصصان، یکی از با کیفیت ترین لاستیک های موجود در دنیا را تولید می کند. امروزه مهم نیست شما یک راننده معمولی باشید که با خودروی خودر سطح شهر تردد می کنید و یا یک مسابقه دهنده حرفه ای که در مسابقات بزرگ جهانی شرکت می کند، مکسس تایر مناسب کاربری شما را با بالاترین کیفیت تولید می کند. علاقه مندان به آفرود مسلما با نام این شرکت آشنا هستند، چراکه تایرهای آفرود مکسس بسیار با کیفیت بوده و در شرایط جوی سخت و در جاده های کوهستانی مقاومت بسیار خوبی دارد.
لاستیک مکسس قطعا یکی از با کیفیت ترین لاستیک های موجود در بازار است و از جمله شرکت های بزرگی است که در بحبوحه تحریم ها و قطع همکاری شرکت های ژاپنی، همچنان تولیدات خود را به ایران صادر می کند. شما عزیزان می توانید با خرید اینترنتی لاستیک مکسس در وبسایت دایان تایر، کیفیت رانندگی خود را بهبود ببخشید.
منبع: دایان تایر
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 15:41
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :