شغل های زودبازدهتبلیغات با روزنامه، صفحه های پولسازوقتی از روزنامه حرف می زنیم به یاد دفترچه های کاغذی در ابعاد بزرگ می افتیم که هر روز با اسامی مختلف در، دکه های روزنامه فروشی پخش می شود. ولی تبلیغات با روزنامه چی؟ چطور می توان از تبلیغات با روزنامه برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم؟ قطعا در تبلیغات با روزنامه نکاتی را باید رعایت کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.تاریخچه روزنامهاولین بار در سال 1605 در استراسبورگ، روزنامه پدیدار گشت. چندین سال طول کشید تا روزنامه در بقیه کشورها وارد شد.مزایای استفاده از تبلیغات با روزنامه1گستردگی زیاداز آنجایی که تعداد کسانی که از روزنامه به عنوان منبع خبری استفاده می کنند هنوز زیاد است، پس تیراژ آن نیز زیاد است. امروزه روزنامه ها بصورت جناحی و تخصصی و مجموعه ای می باشند. مثلا اقتصادی، ورزشی یا سیاسی.اگر محصول یا خدمات شما در حجم پایینی توزیع می شود بهتر است از روزنامه های محلی استفاده کنید. مثلا روزنامه ای که فقط در تهران پخش می شود.2انعطاف پذیریمسئولان روزنامه خوشحال می شوند که شما تبلیغی را در روزنامه آن ها چاپ کنید. این تبلیغات قسمتی از هزینه های آن ها را پوشش می دهد. شما هر روزی را که انتخاب کنید به احتمال زیاد می توانید تبلیغ خود را در روزنامه چاپ کنید.3زودبازدههنوز طیف گسترده ای از مردم از روزنامه استفاده می کنند. از این موضوع استفاده کنید و تبلیغات با روزنامه را انجام دهید و بازاریابی و فروش خود را بهبود دهید. معمولا در چند روز اول تبلیغات با روزنامه، تعداد تماس ها از همان صبح تبلیغ زیاد می شود. رفته رفته کم و در نهایت قطع می شود.مگر چند نفر از مردم روزنامه ها را نگه می دارند؟ اصلا برای چی باید نگه دارند؟4قیمت مناسبتبلیغات با روزنامه نسبت به خیلی از تبلیغات دیگر، از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشد. ازجمله : تبلیغات بنری، تبلیغات محیطی، اسپانسرینگ، تبلیغات در فرودگاهها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات در گوگل و…در اینجا نرخ تبلیغات یکی از روزنامه ها را در سال 95 قرار داده ایم :محدودیت های تبلیغات با روزنامه برای کسب و کار ما1وضوحشفافیت در روزنامه ها به دلیل محدودیت هایی که دارد هیچوقت نمی تواند مثل دیگر رسانه ها باشد. ازجمله : بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی با تلگرام، تبلیغات تلویزیونی، بازاریابی با سایت و…به دلیل زیاد بودن هزینه های اولیه چاپ، معمولا از کاغذهای با کیفیت استفاده نمی کنند. اگر تبلیغ شما همراه با عکس باشد دچار محدودیت بیشتری می شویم.2پر بودن صفحهمعمولا صفحات روزنامه با انواع مختلف خبر پُر شده است. وقتی تبلیغی در آن صفحه وجود داشته باشد در بین بسیاری از تیترها و متن اخبار گم می شود.این موضوع ضریب بازدهی تبلیغ ما را کم می کند.3بازده مقطعیهمانطور که قبلا اشاره کردم ما فقط چند روز اول تبلیغات با روزنامه، اثر تبلیغ را می بینیم. بعد از چند روز، آن روزنامه ها به گوشه ای انداخته شده یا به زباله می روند.4رو به زوالهر چه رو به جلو می رویم تکنولوژی پیشرفت بیشتری می کند و استفاده از رسانه های چاپی مثل روزنامه و مجلات کمتر می شود. از این رو بعید نیست تا یک دهه آینده، دیگر اثری از روزنامه به این شکل باشد.به این ترتیب استفاده مناسب از روزنامه می تواند شغل ما را به یکی از شغل های زودبازدهتبدیل کند.منبع: وبسایت ماهان تیموری